پرایمر چه کاربردی در آرایش دارد؟



پرایمر یا زیرساز آرایش چیست؟ و چه کاربردی در میکاپ دارد؟

پرایمر یا زیرساز آرایش یکی از لوازم آرایش مورد نیاز میکاپ حرفه ای می باشد که از آن برای صاف و یکدست کردن پوست استفاده می شود. پرایمر علاوه بر زیرسازی یک محصول مراقبتی نیز به شمار می رود که باعث شفاف و شاداب شدن پوست می شود. در ادامه مطالب به توضیح کاربردهای پرایمر و انواع آن پرداخته ایم جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

کاربردهای پرایمر به شرح زیر می باشد :


1- جوان نشان دادن پوست :

بسیاری از خانم به دنبال محصولات ضدپیری هستند تا پوست خود را شاداب و جوان نگه دارند. جالب است بدانید که پرایمر علاوه بر کاربردهایی که در آرایشی که دارد به دلیل موادی که در ساخت آن به کار برده شده است مانند یک محصول ضد چین و چروک نیز عمل می کند و تا حدودی می تواند از پیری زودرس پوست شما جلوگیری کند.

2-روشن کننده پوست:

از دیگر کاربردهای زیرساز آرایش می توان به روشن تر کردن پوست اشاره کرد اما این ویژگی در تمامی پرایمرها به یک شکل عمل نمی کند. پوست انسان به دلایل متفاوتی ممکن است تیره شود. یکی از محصولاتی که می توانید برای روشن تر کردن و همچنین مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید پرایمر می باشد که در صورت تمایل می توانید حتی کرم پودر و کرم مرطوب کننده را نیز حذف کنید. هنگام آرایش صورت قبل از هر چیزی از پرایمر بزنید تا هم پوستتان نرم و روشن شود و هم مواد آرایشی به خوبی روی پوستتان خوابیده و به مدت زیادی روی صورتتان باقی بماند.

3_ اصلاح کننده رنگ پوست :

پرایمر می تواند به عنوان یک کانسیلر نیز عمل کند. شما می توانید با استفاده از پرایمرهای رنگی تیرگی های پوست مانند سیاهی اطراف چشم همچنین دانه های قرمز مثل جوش را بپوشانید تا یک پوست صاف و یکدست برای یک آرایش حرفه ای و بدون نقص داشته باشید.

4 _ مرطوب کننده پوست :

همانطور که اشاره کردیم پرایمرها خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارند بنابراین دیگر نیازی به استفاده از کرم مرطوب کننده نمی باشد. مرطوب کننده برای انواع پوست ها چه پوست های خشک و چه پوست های چرب و یا معمولی به خصوص زمانی که قرار است آرایش به مدت طولانی روی صورت بماند لازم و ضروری می باشد.

چگونه از پرایمر استفاده کنیم؟

ابتدا صورت خود را با آب و صابون بشویید تا پوست از هرگونه آلودگی و آرایش پاک شود. اگر پوستتان آنقدر خشک است که پرایمر به تنهایی جواب نمی دهد ابتدا از کرم مرطوب کننده استفاده کنید سپس مقداری از پرایمر را با استفاده از انگشتان دست و یا برس آرایشی بر روی پوست خود بزنید.

پرایمرهای رنگی و یا چند رنگ چیست؟

از پرایمرهای رنگی تنها به عنوان تصحیح کننده رنگ پوست به کار می رود و پوست شما را رنگ نمی کند. برای پوشاندن قرمزی پوست مانند جوش همچنین محو کردن سیاهی و تیرگی های سطح پوست خود می توانید از پرایمرهای سبز استفاده کنید.

پرایمر های چند رنگ ترکیبی از رنگ های مختلف است که هر کدام تغییرات خاصی را روی پوست اعمال می کند. با استفاده از این پرایمرها در واقع با یک تیر چند نشان می زنید و می توانید تقریبا تمامی عیوب پوست خود را بپوشانید.


[ بازدید : 79 ]
[ سه شنبه 17 دی 1398 ] [ 13:45 ] [ مهسا ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]